Nie tylko Modlin

Szymon Babuchowski

GN 05/2013 |

publikacja 31.01.2013 00:15

Choć o atrakcyjności lotnisk decyduje przede wszystkim liczba połączeń, znaczenie mają też: dojazd, parkingi i sam terminal.

Nie tylko Modlin Infografika Studio GN

Otwierane z pompą latem zeszłego roku lotnisko w Modlinie pozostanie zamknięte do kwietnia lub maja. Miłośnikom tanich lotów, zwłaszcza tym z centralnej Polski, trochę zrzedły miny. Na razie kursy przekierowywane są wprawdzie na Okęcie, ale nie wiadomo, co będzie dalej z zaplanowanymi lotami. Warto jednak pamiętać, że Modlin to niejedyne lotnisko, z którego startują tanie linie. Są jeszcze: Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Poznań, Rzeszów, Szczecin czy Wrocław. Na mapie Polski aż roi się od portów lotniczych. Czy spełniają one swoją funkcję?

Rekordowy rok

Okazuje się, że wszystkie polskie lotniska odnotowały w zeszłym roku wzrost liczby pasażerów. Łącznie było ich prawie 24,7 mln. To o 12,6 proc. więcej niż w 2011 r. Najmniejszy wzrost, tylko o 0,2 proc., wypracowały Katowice, największy – o 20,5 proc. – Wrocław. Wielki sukces odniosło także lotnisko gdańskie, które zepchnęło port w Katowicach na 4. miejsce pod względem liczby odprawianych pasażerów, samo zaś zdobyło 3. lokatę, ustępując tylko Okęciu i krakowskim Balicom.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.