Zielone smoothie

Anna Leszczyńska-Rożek

GN 42/2018 |

dodane 18.10.2018 00:00

Czas przygotowania: 10 minut. Ilość: ok. 1 litra.

SKŁADNIKI: 150 g jarmużu lub szpinaku, 2 banany, 1 duże jabłko, 1 grejpfrut, 2 pomarańcze istockphoto SKŁADNIKI: 150 g jarmużu lub szpinaku, 2 banany, 1 duże jabłko, 1 grejpfrut, 2 pomarańcze

Pisząc o napojach energetyzujących (tutaj), od razu pomyślałam o smacznym i zdrowym koktajlu. W przeciwieństwie do kolorowych, słodzonych i najczęściej szkodliwych napojów to prawdziwa bomba witaminowa! Do tego jest niskokaloryczny i zielony. Smoothie – ma kremową, dość gęstą konsystencję i mnóstwo cennych witamin. Mając kilka składników i blender, można wypróbować różne kombinacje.

Jarmuż lub szpinak umyj i drobno posiekaj, a następnie wsyp do blendera. Dodaj do niego wyciśnięty sok z grejpfruta i pomarańczy. Możesz dorzucić też miąższ z obu owoców. Wszystko zmiksuj na gładką masę. Dodaj pokrojone w drobne plastry banany. Jabłko przekrój na cztery cząstki i usuń gniazda nasienne. Nie musisz go obierać, pokrój w kawałki i dodaj do blendera. Całość miksuj, aż uzyskasz gładką, kremową masę. Rozlewaj do szklanek od razu lub schłodź w lodówce przed podaniem. Jeśli chcesz uzyskać nieco bardziej kwaskowaty smak, możesz dodać sok wyciśnięty z jednej cytryny lub limonki.

Smacznego: )

Tagi: