Miks w słoiku

Anna Leszczyńska-Rożek

GN 6/2019 |

dodane 07.02.2019 00:00

Ilość: 1 słoik. Czas przygotowania: 15 minut.

Miks w słoiku istockphoto Składniki: 2–3 pomidorki koktajlowe, kilka pasków papryki, niewielkie jabłko lub gruszka, kilka liści szpinaku lub rukoli, opcjonalnie niewielka ilość rzeżuchy, łyżka orzechów włoskich lub pestek słonecznika, cebulka dymka. SOS: pół kubka gęstego jogurtu, mała łyżeczka musztardy dijon, kilka kropel soku z cytryny, łyżka posiekanej pietruszki lub szczypiorku, sól, pieprz do smaku

Ostatnio na portalach społecznościowych i Instagramie zagościła moda na drugie śniadanie i zdrowy lunch w słoikach. Nie chodzi tutaj oczywiście o wekowanie czy specjalne zaprawianie posiłku do pracy czy szkoły. Słoik pełni funkcję wygodnego pojemnika wielokrotnego użytku i właściwie można by go zastąpić metalowym lub plastikowym pudełkiem. Idea tego typu przekąsek jest taka, że można ją przygotować dzień wcześniej wieczorem, przez noc przechować w lodówce i rano zabrać ze sobą do pracy. Najczęściej składa się ze świeżych warzyw, różnego rodzaju sałat, kiełków i innej zieleniny, serów (np. typu feta), pokrojonych drobno wędlin lub mięsa (które czasem zostaje z obiadu), kaszy, makaronu oraz sosu nadającego całości smak. Miks jest tak przygotowany, że wystarczy zawartość słoika przełożyć do miski lub na talerz, wymieszać i można zajadać.

W kubku zrób sos do sałatki: jogurt wymieszaj z musztardą, dodaj sok z cytryny, sól i pieprz. Na koniec dodaj posiekaną drobno pietruszkę, szczypiorek i cebulkę dymkę. Zamieszaj wszystko, dopraw do smaku i wlej na dno słoika. Następnie układaj warstwami: listki szpinaku, pokrojonego pomidora, pocięte w krótkie paski paprykę, jabłko lub gruszkę. Całość posyp posiekanymi orzechami lub prażonymi krótko na patelni ziarenkami słonecznika. Na koniec, jeśli jest jeszcze miejsce, możesz dodać kilka gałązek rzeżuchy lub kiełków rzodkiewki. Gotowe! Lekko zakręcony słoik można schować na noc do lodówki, a rano zabrać do szkoły albo do pracy. Do takiej mieszanki pasuje też ugotowany wcześniej ryż, kasza bulgur czy makaron. Pamiętaj, że to tylko przykładowy miks. Tak naprawdę codziennie możesz komponować inny zestaw i cieszyć się zdrową i pożywną przekąską.

Smacznego: )

Tagi: