Obrzędy mszy świętej - co mi przeszkadza ?

[21:00] ksiadz_na_czacie11: witam wszystkich i zapraszam do rozmowy
[21:01] ksiadz_na_czacie11: chciałbym jednak byśmy zaczęli od obrzędów, a nie od tych co je odprawiają
[21:01] ksiadz_na_czacie11: a jako że Msza Św. to Najważniejszy Obrzęd. dlatego zaczynamy od niej
[21:01] ksiadz_na_czacie11: co w obrzędach Mszy Św. Wam przeszkadza??
[21:02] zielona_mrowka: x ale co do obrzędów - w przepisach jest wszystko jasno i pieknie :P to ludzie zazwyczaj psuja :]
[21:02] tygrys: jak może przeszkadzac "cos" w obrzedach?
[21:02] Helcia_: mi raczej nic nie przeszkadza :|
[21:02] ksiadz_na_czacie11: Zielona. ale to zostawimy sobie na koniec
[21:02] zielona_mrowka: ok
[21:02] Helcia_: no bo niby co ma mi przeszkadzać :|
[21:02] SzukamPytam: a mi przeszkadza
[21:03] Awa: w obrzedach? baby na oltarzu spiewajace czytajace (bo ja taka zacofana jestem)
[21:03] SzukamPytam: np. niektóre pieśni
[21:03] SzukamPytam: moim zdaniem są przestarzałe
[21:03] SzukamPytam: przynajmniej niektóre
[21:03] ksiadz_na_czacie11: no nie wiem, ale np. wielu krytykuje obrzędy Mszy Św. bo za ubogie, bo coś tam nie ma
[21:03] Awa: szukam podobno dokładnie odwrotnie wiekszosc zbyt rozrywkowa
[21:03] Piramidox: pewnie się narażę, ale większość obrzędów to dla mnie pozostałość po pogańskich różnych hugubugu
[21:03] SzukamPytam: nie to to mnie nie dotyczy
[21:03] zielona_mrowka: bo przodem do ludu i nie po lacinie :D
[21:03] Awa: ks mowimy o tradycjonalistach?
[21:03] Awa: o toto mrowka
[21:03] ksiadz_na_czacie11: a konkretnie Piramidox??
[21:03] flex: no ja nie cierpie śpiewac "Chwała na wysokosci"
[21:04] Helcia_: no mi tylko przeszkadza to że jak jestem na Mszy Św. i jak obok mnie starsza pani odmawia rózaniec w czacie Mszy- to mnie rozprasza
[21:04] aprylka: mnie w zasadzie nic nie przeszkadza... moze jedynie zmiany - bo jak ich za wiele to zamiast uczestniczyc we Mszy to sie zaczne zastanawiac i od nowa uczyc kiedy klekac (lub nie), kiedy stac itd.
[21:04] Magic: Chwała na wysokości jest piękne
[21:04] Awa: a probowales to grac magic?
[21:04] Magic: śpiewane upiększa całą Liturgię
[21:04] JMJ: mnie przeszkadza ciągłe wstawianie, siadanie, klękanie
[21:05] SzukamPytam: a ja lubie Matka która wszystko rozumie
[21:05] ksiadz_na_czacie11: jeśli idzie o pieśni to jednak powinny pozostać te tradycyjne choć oczywiście nie wyklucza się wprowadzania nowych
[21:05] Piramidox: a konkretnie to niestety wszystkie, w końcu Jezus powiedział : czyńcie to na miją pamiątkę, a nie róbcie jakieś szopki
[21:05] SzukamPytam: tylko nie pamiętam nazwy
[21:05] ksiadz_na_czacie11: ale te tradycyjne są piekne. mądre teksty
[21:05] flex: Magic a ja nie znam do tego zadnej melodii takiej zeby nie ciagneło sie to jak flaki z olejem
[21:05] Helcia_: JMJ ale to jest potrzebne, bo każda z tych postaw coś oznacza
[21:05] zielona_mrowka: szczegolnie ta jedna fajna o proznym trudzie ;)
[21:05] tygrys: księże czy sugerujesz, że cos jest w obrzedach nie tak jak powinno byc? - to pytanie jest nastawione na krytyke
[21:05] ksiadz_na_czacie11: Piramidox. tak się nie da rozmawiać. konkretnie o co chodzi??
[21:06] JMJ: wiem, Helciu, ale ja już jestem stara i kości stare, hehe :D
[21:06] Helcia_: acha, no chyba że tak :P
[21:06] flex: Jesli chodzi o pieśni to nie lubię takich z użalaniem sie czyli np. Z tej biednej ziemi itp.
[21:06] Awa: flex ja lubie
[21:06] Awa: maja sens
[21:06] zielona_mrowka: tygrys a Ty znow szukasz spiskowej teorii dziejow? wez nie porazaj nas facet :]
[21:06] Magic: ale to nie chodzi o samo w sobie śpiewanie
[21:06] Awa: nie to co ługi bugi
[21:06] Trinity: czemu ogloszenia parafialne sa przez rozesłaniem - mi to przeszkadza
[21:06] Piramidox: np, o machanie kadzidłem, typowe pogaństwo
[21:06] Awa: czemu ogloszenia to 2 kazanie?
[21:06] Magic: trzeba się w ten śpiew zagłębić
[21:07] ksiadz_na_czacie11: Trinity. to jedyne "miejsce" w liturgii gdzie mogą one być
[21:07] Trinity: awa. u nas nazywają "teleexpres" :D
[21:07] Trinity: a nie moga byc po ?
[21:07] Awa: u nas to raczej godzina zszcerosci
[21:07] Magic: to byłoby bez sensu
[21:07] Trinity: wyglada jakby sie ksiadz bal ze jak powie ludzim "idzcie" to pojda i nie beda sluchali
[21:07] ksiadz_na_czacie11: Piramidox. otóż nie. w Biblii (ST) znajdujemy jednak kadzidła
[21:07] flex: no mnie denerwuje jak ks. zamiast kazania ogłoszenia parafialne mówi - i potem we właściwym czasie mówi je ponownie ale to juz wada ks. a nie obrzedu
[21:07] Magic: no właśnie rozesłanie to rozesłanie i samo przez się mówi że ma być na samym końcu
[21:08] JMJ: najbardziel lubię podniesienie: Przez Chrystusa, z Chrystusem i w Chrystusie Tobie Boże Ojcze wszelka cześć i chwała przez wszystkie wieki wieków. Amen.
[21:08] zielona_mrowka: hehe... ale mowicie wszystko co dotyczy juz wykonania a nie samych obrzedow :D
[21:08] Piramidox: tak ks, ale przejęte zapewne od pogan
[21:08] ksiadz_na_czacie11: Trinity. nie mogą być po bo jednak vczasem ważne informacje się podaje a po to wiekszość wychodzi
[21:08] Helcia_: ja najlepiej lubię przeistoczenie i Komunie Św.
[21:08] Magic: możesz to czymś udowodnić Piramidox??
[21:08] flex: Jak kogos interesuje to zastanie
[21:08] ksiadz_na_czacie11: Piramidox. jeśli nawet przejęte to co z tego??
[21:09] susane: Komunia to zjednoczenie z Jezusem
[21:09] Piramidox: ta nic , ale jak dla mnie to odstawianie jakichś czarów,
[21:09] Magic: Ksiądz ma rację
[21:10] Helcia_: susan dlatego bardzo lubie ten moment w Mszy św.:)
[21:10] ksiadz_na_czacie11: Piramidox. kadzidło ma symboliczne znaczenie. dym oznacza chwałę, tajemniczość, sferę świętości
[21:10] JMJ: u nas na Ojcze Nasz dzieci z całego kościoła stają wokół ołtarza i trzymają się za ręce aż do znaku pokoju - bardzo to lubię
[21:10] susane: no ja też ten moment Mszy lubię najbardziej
[21:10] Magic: Jezus też otrzymał kadzidło od jednego z mędrców
[21:10] Helcia_: ;)
[21:10] opik10: cała msza święta to chwała Chrystusowi, to w zasadzie przejście przez Jego życie
[21:10] Magic: a to jest ze sobą powiązane
[21:11] ksiadz_na_czacie11: no dobrze. trochę tego jest co przeszkadza. a co Wam się najbardziej podoba w rycie Mszy Św??

«« | « | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | » | »»

aktualna ocena |   |
głosujących |   |
Pobieranie.. Ocena | bardzo słabe | słabe | średnie | dobre | super |

Rozpocznij korzystanie

Reklama

Reklama

Reklama