Młoda marchew

Ilość: 4–5 porcji. Czas przygotowania: 1 godzina.

Wiosna w pełni, a to oznacza coraz większy wybór nowalijek. Warto je zjadać na surowo, bo wtedy zachowują najwięcej cennych dla naszego organizmu związków. Najlepiej sprawdzą się w postaci sałatek, dodatków do dań głównych czy grilla i jako chrupiące przekąski z sosami. Powszechnie lubiana marchew jest bogata przede wszystkim w luteinę i beta-karoten oraz antyoksydanty neutralizujące wolne rodniki, czyli cząsteczki, które powodują szybsze starzenie się naszych komórek. Co ciekawe, równie zdrowa jak pomarańczowy korzeń jest też zielona natka marchwi. Można ją suszyć lub świeżo siekaną dodawać do zup, past, twarożku, koktajli i innych dań. Ma wyrazisty, lekko gorzkawy smak.

Karmelizowana młoda marchewka jest pyszna, a w takiej odsłonie zaskakuje smakiem innym niż ten, do którego przywykliśmy. Najciekawiej wyglądają i smakują swojskie różnokolorowe marchewki z własnej lub zaprzyjaźnionej uprawy, podane na talerzu z zielonymi końcówkami.

Marchewki porządnie szorujemy; jeśli trzeba, obieramy. W niewielkim naczyniu mieszamy wszystkie składniki marynaty (jeśli miód mamy w stałej postaci, można go rozpuścić w kąpieli wodnej). Nacieramy nią marchewki, a jeśli mamy więcej czasu, możemy je odłożyć do lodówki na godzinę. Nastawiamy piekarnik na 180 stopni C. Przekładamy marynowane marchewki do żaroodpornego naczynia, posypujemy z wierzchu tymiankiem i pieczemy w piekarniku około 45–55 minut. Po tym czasie wyjmujemy i od razu podajemy, jako dodatek do dań głównych lub grilla. Dobrze, aby marchewki były mniej więcej tej samej wielkości. Jeśli nie mamy młodych, można użyć innych, a większe korzenie poprzekrawać na połówki lub ćwiartki.

Smacznego :)

«« | « | 1 | » | »»

aktualna ocena |   |
głosujących |   |
Pobieranie.. Ocena | bardzo słabe | słabe | średnie | dobre | super |

Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Rozpocznij korzystanie