Kaszotto z boczkiem i suszoną śliwką

Czas przygotowania: 45 minut. Podana ilość wystarczy na 4 niewielkie porcje.

Kasza staje się coraz bardziej cenionym dodatkiem do dań na naszych stołach. Najczęściej podaje się ją zamiast ziemniaków lub jako składnik farszów czy dań jednogarnkowych. I dobrze, bo to niezastąpione źródło błonnika. Kasza jęczmienna typu pęczak, występująca w postaci ziaren pozbawionych łuski, zawiera najwięcej witamin (szczególnie z grupy B, A, E i K) oraz składników mineralnych (manganu, selenu, magnezu, żelaza, cynku i miedzi). Poprawia trawienie i polecana jest osobom mającym wysoki poziom cholesterolu.

W  garnku średniej wielkości nastaw lekko osoloną wodę. Gdy się zagotuje, wsyp kaszę, zamieszaj i zmniejsz ogień. Gotuj tyle, ile jest zalecane na opakowaniu (około 20 minut). Boczek obrany z twardej skóry pokrój na kostkę. Na dość głębokiej patelni rozgrzej łyżeczkę oleju i dodaj boczek. Podsmażaj na niewielkim ogniu. W tym czasie obierz cebulę i pokrój ją w drobne piórka lub kostkę. Kiedy boczek już lekko się zarumieni, dodaj cebulę i zamieszaj. Suszone śliwki (np. kalifornijskie) pokrój na drobne kawałki. Dodaj do boczku i cebuli, całość przypraw tymiankiem (ok. 1 łyżeczki), solą i pieprzem. Zamieszaj tak, aby smaki się połączyły. Kaszę odcedź, zostawiając niewielką ilość wody (ok. pół szklanki). Następnie wsyp ją na patelnię z wodą pozostałą z gotowania i dobrze wymieszaj. Po około 3–5 minutach danie można wykładać na talerze lub niewielkie miseczki. Kasza dobrze smakuje z sałatką z buraków. Jeśli przygotujesz większą ilość, następnego dnia możesz zapiec danie w piekarniku. Pamiętaj wówczas, aby przykryć je z góry pokrywką, aby kasza się nie wysuszyła. Do przygotowania tej potrawy możesz wypróbować także inne rodzaje kaszy. Wybierz tę, którą lubisz najbardziej.

Smacznego: )

«« | « | 1 | » | »»

aktualna ocena |   |
głosujących |   |
Ocena | bardzo słabe | słabe | średnie | dobre | super |

Rozpocznij korzystanie