Jarzynowy zawrót głowy

Czas przygotowania: 40 minut. Ilość: 4 porcje

Leczo jest daniem kojarzonym głównie z tradycyjną kuchnią węgierską. Znane w wielu krajach europejskich, występuje w różnych ciekawych wariantach. Na Węgrzech jego podstawę stanowi mieszanka warzyw (papryka, pomidory, cebula), duszonych na smalcu z dodatkiem wędzonej słoniny i podsmażanej na złoty kolor cebuli. Może być podawane jako danie główne lub jako dodatek do mięsa czy ryżu. We Francji podobna do leczo potrawa, ratatuj, ma dodatkowo w składzie cukinię i bakłażan oraz mnóstwo aromatycznych ziół. Jest to danie, które można przygotować tak, aby było zdrowe, bez dodatku tłuszczu, bogate w witaminy i smaczne. Można je podawać jako danie główne, z dodatkiem ryżu, kaszy, lub jako dodatek do mięsa.

Wszystkie warzywa umyj, a cebulę i czosnek obierz i posiekaj na drobne piórka. Na suchej patelni zrumień na niewielkim ogniu ziarenka słonecznika i dyni. Potem odstaw je na bok. Cukinię, paprykę i bakłażan pokrój na niewielkie kawałki i zrumień bez tłuszczu, aż poczujesz ich zapach. Dodaj cebulę i czosnek, poczekaj, aż się nieznacznie podsmażą. Na koniec do mieszanki dołóż pomidory z puszki, dopraw solą, pieprzem, chili i szczyptą ziół prowansalskich. Podduszaj wszystkie jarzyny na niewielkim ogniu przez parę minut. Na koniec dodaj świeżo poszatkowaną natkę pietruszki (około dwóch łyżek) i zamieszaj. Podawaj jako samodzielne danie lub z dodatkiem ryżu czy kaszy (np. typu kuskus, pęczak lub gryczanej). Dobrze smakuje też ze świeżym pieczywem, którym można wybierać resztki sosu z talerza.

Smacznego :)

«« | « | 1 | » | »»

aktualna ocena |   |
głosujących |   |
Pobieranie.. Ocena | bardzo słabe | słabe | średnie | dobre | super |

Rozpocznij korzystanie