Awokado w roli głównej

Czas przygotowania: 15 min. Ilość: ok. 250–300 g pasty

Awokado to coraz bardziej popularny i dostępny w Polsce owoc. Najlepiej wybierać te dojrzałe, lekko miękkie, z dobrze zachowaną skórką. Awokado zawiera sporo cennych dla zdrowia jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, potasu, witamin C, E, A i z grupy B oraz luteinę i zeaksantynę. Najwięcej swoich właściwości zachowuje surowe, spożywane na przykład w postaci ciekawych smakowo past do pieczywa.

PASTA Z AWOKADO: 1 dojrzałe awokado, 1 średniej wielkości ogórek kiszony, 2 ząbki czosnku, łyżka soku z cytryny, łyżka octu balsamicznego, sól himalajska.

Awokado przetnij na pół, wyjmij pestkę, oddziel miąższ od skórki za pomocą łyżeczki i rozgnieć go widelcem. Dodaj drobno pokrojonego ogórka, rozgnieciony czosnek, sok z cytryny, ocet balsamiczny oraz sól i dokładnie wymieszaj. Udekoruj szczypiorkiem, koperkiem lub rzodkiewką.

PIKANTNE MASŁO Z AWOKADO: 1 awokado (średnio miękkie), 10 dag rzeżuchy lub kiełków rzodkiewki, 1,5 łyżki oleju lnianego, 1/2 łyżeczki soku ze świeżo startego korzenia imbiru, łyżka soku z cytryny, 1–2 ząbki czosnku, sól ziołowa.

Wszystkie składniki zmiksuj robotem kuchennym na jednolitą masę.

Smacznego: )

Przepisy pochodzą z:

  Krystyna Dajka "Dieta długowieczności". WAM 2018

«« | « | 1 | » | »»

aktualna ocena |   |
głosujących |   |
Ocena | bardzo słabe | słabe | średnie | dobre | super |

Rozpocznij korzystanie